Kleine Stan staat en gaat voor...
GOED ONDERWIJS
Al meer dan 50 jaar bieden we kwaliteitsvol onderwijs aan. Kennisverwerving gaat hand in hand met persoonlijkheidsvorming, ontwikkeling van inzichten en het beheersen van vaardigheden.
Iedereen telt mee in ons project. We streven naar gelijke ontwikkelingskansen voor onze leerlingen en een degelijke voorbereiding op het secundair.
EEN RUIME BLIK
We willen in- en uitzoomen op de leerstof en de wereld rondom ons. Daarbij stimuleren we nieuwsgierigheid en een open leerhouding. We kijken constructief naar de dingen. Moeilijkheden zijn uitdagingen. In uitdagingen kunnen we kansen zien.
EEN BETERE WERELD
De wereld reikt verder dan onze achtertuin. Vanuit onze christelijke inspiratie stimuleren we een positief mens- en wereldbeeld. We tonen concreet engagement voor projecten dichtbij én veraf. Aandacht voor duurzaamheid, verdraagzaamheid en solidariteit loopt als een rode draad door ons onderwijsproject.
EEN SPEELSE AANPAK
Wie zich goed voelt, kan meer. We bieden onze kleuters een zachte overgang naar de lagere school en laten ook in de jaren daarna veel ruimte voor het kind-zijn. We zetten in op sport- en spelplezier als essentieel deel van de ontwikkeling. Als schoolgemeenschap komen we graag samen en vieren we het leven. Feest!
EEN VENSTER OP DE WERELD
Leren is ervaringen opdoen. We doorbreken de klasmuren en trekken eropuit. In verschillende daguitstappen verruimen we onze blik. Tijdens meerdaagse activiteiten streven we een totale leerervaring na. Al onze leerlingen gaan op zeeklassen in het tweede leerjaar en beleven een onvergetelijke sneeuwschool in het zesde.
EEN OPEN HOUDING
Kinderen, ouders, schoolteam, begeleidingsdiensten… allemaal samen vormen we Kleine Stan. We ontvangen iedereen met openheid en warmte. Een goede communicatie is de basis voor een fijne samenwerking gebaseerd op wederzijds respect. Ouders volgen de ontwikkeling van hun kind op en worden uitgenodigd om de school mee vorm te geven. Onze ouderraad is een waardevolle partner in ons schoolproject.